Geoblog.pl    marianka    Podróże    Cuda najbliższe    Diablak
2018

Diablak

Polska, Babia Góra

Kilka dni temu Róża skończyła swój pierwszy rok życia, a my postanowiliśmy uczcić to wejściem na Królową Beskidu, czyli starą dobrą Babią Górę!

Tym razem wybraliśmy szlak po stronie słowackiej, co też bardzo polecam!
Jest nieco dłuższy od polskiego odpowiednika, a co za tym idzie, jest mniej stromy. Do tego jest o wiele bardziej widokowy (prawie w ogóle nie jest zalesiony) i pozbawiony tłumów. O ile na samym szczycie było mnóstwo ludzi, to po słowackiej stronie było wręcz pusto. A jeśli kogoś spotykaliśmy, to zwykle byli to Polacy.

Najwygodniej podjechać autem do chatki Slana Voda (z Krakowa jedzie się nie dużo dłużej niż na Krowiarki) i stamtąd ruszyć do góry czerwonym szlakiem (podobno to najstarszy wytyczony szlak wiodący na babiogórski szczyt!). Idąc spokojnym tempem po 3 godzinach będziemy na szczycie.

Róża zamknęła swój pierwszy rok życia odwiedziwszy 12 krajów i 30 razy lecąc samolotem, co jak na roczniaka jest naprawdę niezłym wynikiem. Oczywiście tempa jeden nowy kraj na jeden miesiąc nie zamierzamy dłużej utrzymywać - żłobek i mój powrót do pracy skutecznie nas teraz zatrzymają w miejscu.
Chociaż patrząc na najbliższe nasze plany, to kto wie? :)

ps. To tylko przerywnik - obiecuję niedługo dokończyć relację z Meksyku!

migot - 2018-06-13 16:46
12 krajow! Wow! To redefiniuje 'parenting goals' na zawsze ;) Gratulacje dla calej rodzinki, za wytrwalosc, inspiracje i odwage!

Ps. Meksyk jak Meksyk, gdzie ta Tajlandia i Kambodza ;)?

mamaMa - 2018-06-13 17:30
Imponujacy dorobek malej Rozy, ale i jej rodzicow!
Gratulacje!
A Babia Gora na uczczenie tak pelnego wrazen pierwszego roku zycia to jak najbardziej trafny wybor - na granicy i na szczycie:-)

mirka66 - 2018-06-13 17:53
Sliczna Roza rosnie jak na drozdzach.Bedzie z niej Wasz nastepca w poznawaniu swiata.

BPE - 2018-06-13 19:10
ha,ha....następczyni, albo buntowniczka - jak nasz ....... ale na to poczekacie jeszcze spokojnie naście lat .... cieszcie się więc córą , póki się da :-)

BoRa - 2018-06-13 20:12
Ho ho a to się dzieje. Maleństwo ma osiągniecia na miarę księgi Guinnessa.
Pozdrawiam Was serdecznie

mikasz
mikasz - 2018-06-13 21:56
Jeden kraj na miesiąc to naprawdę niezła średnia! U mnie w sumie wychodzi jeden kraj na rok :) Aleze średnią tak bywa, że ciężko utrzymać stałe tempo. Mnie przez pierwsze 20 lat wychodziło 1 na 5 lat - potem się rozkręciło.
Oczywiście życzymy Róży utrzymania tempa i domknięcia globusa na osiemnaste urodziny......., a przynajmniej tej łatwiejszej połowy :)

genek - 2018-06-14 00:23
Byłem na Babiej Górze wszelkimi mozliwymi szlakami. Najfajniejsza oczywiście Perć Akademików , ale ten ze Slanej Vody stawiam na drugim miejscu. Najgorsze te schody z Krowiarek. 30 przelotów w rok - to wynik kosmiczny. Róża -radości i zdrowia na kolejne lata.

stock - 2018-06-15 07:53
Urlop macierzyński wykorzystany wzorowo, brawo! Nie tylko wiele krajów, ale i same ciekawe. Przekroczone 30 przelotów w rok to miałem tylko raz, a przekroczone 20 tylko dwa razy w życiu, więc wynik Róży mega.