Geoblog.pl    marianka    Podróże    Korona Gór Polski    Nr 13 - Czupel (934 m), Beskid Mały
2016

Nr 13 - Czupel (934 m), Beskid Mały

Polska, Czupel

Sierpień, lato w pełni i nie da się powstrzymać, żeby chociaż na chwilę, na część dnia wyskoczyć w góry! Z okolicznych szczytów Korony został nam jeszcze jeden, który wręcz idealnie nadaje się na kilkugodzinną wykapkę - Czupel.

Startujemy z Międzybrodzia Bialskiego, gdzie zostawiamy auto i odnajdujemy początek czerwonego szlaku. Nie jest to łatwe zadanie, bowiem najwyraźniej działki i budowane na nich domy zmieniają nieco przebieg szlaku. Trochę kluczymy i my i kilkoro innych turystów, w końcu jednak z pomocą miejscowych udaje się znaleźć dalszą trasę.

Powoli niknie za nami widok na Jezioro Międzybrodzkie i wędrujemy do góry przyjemnym półcieniem lasu. Jest tak miło, że ani się nie spostrzegamy, gdy szlak zmienia się w niebieski, a my dochodzimy do szczytu! Czupel, najwyższą górę Beskidu Małego zdobywamy niemal znienacka (dla nas)!

Cel osiągnięty, ale my nie mamy dość góry i dalej kontynuujemy marsz niebieskim szlakiem, po wygodnej grani. Czasem idziemy przez niewielki lasek, czasem odsłoniętym terenem, a różnice wzniesień są niewielkie. Ledwo czuć, że jesteśmy w górach :) Gdy dochodzimy do Magurki Wilkowickiej i położonego przy niej Schroniska na Magurce znów jesteśmy zdziwieni tym, jak szybko nam minęła droga.

Ludzi w schronisku jest mnóstwo, jemy więc szybko obiad i ruszamy w dalszą drogę, dalej niebieskim szlakiem. Mijamy walczące kozy, spokojne krowy, dojrzewającą już jarzębinę i robimy przystanek na pyszne jagody. Szybko dochodzimy do Przełęczy Przegibek i równie szybko wchodzimy na Gaiki. Stąd zostaje nam już tylko spokojny spacer w dół zielonym szlakiem. Trasa prowadzi przez las pełen paproci, grzybów i krzewów jeżyn.
Ależ jest pięknie!

Wreszcie między drzewami majaczą nam niebieskie wody Jeziora. Dochodzimy do Międzybrodzia i wracamy do Krakowa. Baterie naładowane!

BPE - 2017-02-05 18:30
uroczo.......my byliśmy na wiosnę .....niestety - z Czupla pamiętam głównie stado debili na motorach i quadach !

marianka - 2017-02-05 18:36
My mieliśmy więcej szczęścia - na samym szczycie nie było tłumów, a wszyscy byli bardzo kulturalni i mili :)

sestian
sestian - 2017-02-05 22:07
A Czupel przed nami :) Pozdrawiamy!

zula - 2017-02-06 07:46
Fotograficzna dokumentacja zdobywania KGP - pierwsza klasa!

mamaMa - 2017-02-18 21:28
Wykapka - co za ciekawe slowo;-)
Nie dziwie sie, ze baterie naladowane - sielanka i piekno polskiej natury, bogactwo sierpnia!

marianka - 2017-02-18 22:21
Ooo, @mamaMa dzięki za to słowo - 'bogactwo', tego określenia mi właśnie brakowało! :)

mamaMa - 2017-02-19 07:46
Z przyjemnoscia - inspirowane pieknem Twoich zdjec, marianko:-)

danach - 2017-02-28 11:44
ale fajnie tak sobie wypaść w góry a koziołki uchwycone rewelacyjnie :)

louis
louis - 2018-12-24 04:02
marianka, cudownie piszesz (tak!), ale odpowiedzi przesyłaj jednak tylko wprost na adres komentatora, bo "się znowu zgubi w eterze".
A tak apropos (lecz na to pytanie odpisz na mój profil, gdziekolwiek, abym go tylko nie przeoczył) - ile lat ma dziś Róża..? Bo ja z moim synem pierwszą górę "zdobywałem", gdy on miał już 10 lat! Więc to pamięta aż do dziś!
A teraz jego syn (mój wnusio, 8 lat) czeka na tzw. "dalszy ciąg zdobywania szczytów w Rodzinie)"...
Podpowiedz więc nam coś, żeby było łatwiej.

louis
louis - 2018-12-24 04:10
"...mijamy walczące kozy..."
Fajny cytat, bo od razu sugeruje świetną zabawę!
Masz więc zdjęcia, a ja z kolei mam film wideo jak nam kozy skakały po stole w Ojcowie, toteż znam te "wakacje z dziećmi".