Geoblog.pl    marianka    Podróże    Korona Gór Polski    Nr 2 - Radziejowa (1266 m), Beskid Sądecki

Nr 2 - Radziejowa (1266 m), Beskid Sądecki

Polska, Radziejowa

Faktycznie, trasa przez Nowy Sącz była nieco przekombinowana.
Za to udało nam się tam obejrzeć kilka meczy, napić się piwa (tak, wiem, że jest to niezwykle kobiecy sposób na spędzenie wieczoru), dać odpocząć zmęczonym stopom i nazajutrz rano spotkać się z, już bardziej zmaskulinizowaną, resztą ekipy.
Tym razem naszym celem był najwyższy szczyt Beskidu Sądeckiego - Radziejowa.

Droga busem do Rytra minęła szybko i wesoło. Miny nam trochę zrzedły, gdy idąc wzdłuż potoku Roztoka Ryterska minęliśmy schowane gdzieś zejście na żółty szlak rowerowy. Błąd szybko naprawiliśmy i dalsza droga tym szlakiem minęła bardzo sprawnie. Wchodząc na przełęcz Żłobki zaczęliśmy mijać biegaczy biorących udział w górskim wyścigu - zaimponowali mi do tego stopnia, że chyba dołożę udział w takim biegu do mojej listy marzeń;)
Z przełęczy było już blisko - jeszcze tylko trochę bardziej strome podejście czerwonym szlakiem i już byliśmy na szczycie! Ostatnim wyzwaniem było wejście na znajdującą się tam drewnianą wieżę obserwacyjną. Przyznam Wam się, że niestety mam straszliwy lęk wysokości, nad którym czasem trudno mi zapanować. Ale gdy z niemal z zamkniętymi oczami wspięłam się na górę, roztaczający się stamtąd widok (widać było wyraźnie Trzy Korony!) wynagrodził mi wszelkie trudy;)
Schodząc w dół, do Jaworek postanowiliśmy uprościć sobie nieco drogą i zejść na przełaj, skrótem. Trochę drogę utrudniały nam wiatrołomy - naprawdę smutny to widok tak wiele powalonych drzew...

A z Jaworek było już blisko na kolejny szczyt (to chyba zbyt łatwe na zagadkę;)), ale to już opowieść na kolejny dzień!

BPE - 2014-07-04 09:18
super- zobaczyłaś moją najukochańsza Dolinę Roztoki i mój ulubiony szczyt Korony :-))
Jeszcze piękniejsze widoki są od Strony Kosarzysk i Obidzy - polecam powtórkę ;-))

Wieża jest faktycznie imponująca - identyczną masz na Mogielicy, a buduje się następna na Eliaszówce .

zula - 2014-07-04 17:52
Czerwiec to wspaniały okres na wędrowanie po górach. Kolejny szczyt zaliczony-BRAWO!
Marianko,wiesz ,że lubię zagadki...czy to Wysoka?

marianka - 2014-07-04 18:00
Tak jest! Brawo;)

BoRa - 2014-07-04 19:07
Ha! A to Ci dopiero! Radziejową zdobyliśmy 21.6.14 o godzinie 14:30. O małe co, a byśmy się spotkały!
Wejście na drewnianą wieżę, rzeczywiście jest wyzwaniem, strasznie niewygodne schody, a poręcze to nie wiem dla kogo. Schodziłam z wieży jak dziecko, tyłem, trzymając się stopni.
Ale warto było tak wejść - widok super.
pozdrawiam,
PS Wysoką zdobyliśmy gdy Ty byłaś na Lackowej.:-)
opis na:

marianka - 2014-07-04 19:47
Bora, nie wierzę! My byliśmy tam jakieś 45 minut, od 12:40 do 13:25!! Minęłyśmy się o godzinę!
Wobec tego - czy wybierasz się gdzieś w przyszły weekend;)?

BoRa - 2014-07-04 22:37
Nie, teraz niestety przerwa w zdobywaniu szczytów.
Jak pojawią się jakieś plany wpiszę na geoblogu :-)
Coraz bardziej wierzę, że dojdzie do spotkania na szczycie. :-)

Eugene
Eugene - 2014-07-05 15:19
Dolina Roztoki w Beskidzie Sądeckim - piękna sprawa, a wieża na Radziejowej rzeczywiście trudna.
No to teraz na Wysoką.

danach - 2014-07-07 20:14
o jak fajnie pochodzę po górach razem z Wami :)

mamaMa - 2014-07-20 11:27
Jak ja dobrze ten lęk wysokości znam i też zaciskam oczy i wchodzę (czasem z drżącymi kolanami).
Podoba mi się ostatnie zdjęcie, romantyczno-scenariuszowe:-)

Grzegorz
Grzegorz - 2015-04-19 22:22
witaj,
w tekście piszesz, że Radziejowa ma 1266 m a zdjęcie pod tablicą informacyjną pokazuje napis 1262 m. To ile ma ta Radziejowa?
Pozdrawiam i gratuluje świetnego bloga!

marianka - 2015-04-19 22:51
Dzięki Grzegorz!
Co do wysokości Radziejowej, to dobre pytanie - rzeczywiście różne źródła podają różne wysokości. Większość (w tym wikipedia) mówi o 1266 m., natomiast KGP rzeczywiście przyjmuje 1262 m. Nie wiem która z nich jest prawdziwa.