Geoblog.pl    marianka    Podróże    Le Soleil Toute l'Année sur la Côte d'Azur!    Wzdłuż promenady

Wzdłuż promenady

Francja
Francja, Cannes

Cannes to...
centrum Francuskiej Riwiery,
szyk, snobizm i elegancja,
luksusowe sklepy, restauracje i zacumowane spokojnie jachty,
delikatnie stawiane kroki w wymuskanych butach i wymowne spojrzenia,
narosła legenda, powtarzane opowiadania i dużo autopromocji (tej dotyczącej miasta, choć może i bardziej nawet tej zwykłej, ludzkiej),
wygodne piaszczyste plaże, starsze panie wyciągające nogi do słońca na ławkach i dzieciaki fikające na usypanych z piasków kopczykach,
najbardziej znana nadmorska promenada świata (de la Croisette), którą przejść się można w niemym towarzystwie tych Najsłynniejszych,
ale i nieco zapomniane, choć równie urocze uliczki starego miasta,
jedno z miejsc, gdzie łatwiej bywać niż żyć.

Wszyscy wiedzą też, że Cannes to także...
odbite dłonie zastygłe w najdziwniejszych gestach, próbujące wyrazić najróżniejsze przesłania,
zmagania artystyczne w ramach Festiwalu Filmowego pod znakiem Złotej Palmy,
nuta przesadnej pewności siebie, niedowierzania, zazdrości i inspiracji,
czerwony dywan raz w roku zapełniający się gwiazdami najwyższego i najniższego formatu,
a który w pozostałe dni zadeptywany się przez turystów, uporczywie próbujących zrobić sobie tam takie samo zdjęcie,
miejsce, gdzie jedno się nie zmienia - nieustanny błysk fleszy!

Dla nas Cannes to...
duże oczekiwania i lekki niedosyt,
spalone nosy i odsłonięte ramiona,
relaks w cieniu w towarzystwie teryny z łososia, delikatnych wieprzowych polędwiczek i najlepszego, jak do tej pory, różowego prowansalskiego wina!

zula - 2012-05-26 07:16
Wczoraj myślałam o Waszej marokańskiej wyprawie a dzisiaj jest dalsza relacja z Francji !. Witam w domu ...zdjęcia śliczne i dzięki ,że zobaczyłam kawałek Starego Miasta Cannes.
pozdrawiam

rav
rav - 2012-05-26 18:12
a pisząc wprost: Cannes jest mocno przereklamowane ;-)

marianka - 2012-05-26 20:01
W rzeczy samej;)

Mieszkanka Cannes
Mieszkanka Cannes - 2014-03-13 14:00
Mieszkam w Cannes i nie zgadzam się z Tobą, że Cannes to miasto snobistyczne i że łatwiej tu bywać niż żyć. Żyję tu i jestem przeszczęśliwa ! Nie wyobrażam sobie mieszkać w innym miejscu na ziemi. Nie wiem czego wyobrażałaś sobie jadąc do Cannes skoro masz niedosyt. Cannes jest pięknym miastem tak jak i Aix-en-Provence, Nicea oraz inne miasta.

marianka - 2014-12-08 20:07
Taki już nasz urok, że jesteśmy różni i lubimy inne rzeczy;) Mnie Cannes zawiodło, ale cieszę się, że ma także i wiernych obrońców;)