Geoblog.pl    marianka    Podróże    Paris, Paris!    Zapomniana stolica księstwa

Zapomniana stolica księstwa

Francja
Francja, Nemours

Kawałek dalej na południe, nad rzeką Loing leży Nemours, kolejne urocze małe miasteczko. Ja niestety będąc tam byłam w wielkim pośpiechu, dlatego raczej nie doceniłam go jak należy;)

Samo położenie jest dość ciekawe - centrum miasteczka to dwie wysepki na rzece Loing. Już w czasach galo-rzymskich mieszkali tu ludzie. Dziś jest to nieco przemysłowo-rzemieślnicy ośrodek (port rzeczny, szlifiernia diamentów, fabryka szkła). A przyjeżdża się tu dla średniowiecznego (ok. XII) zamku położonego nad brzegiem rzeki. To tu było położona stolica dość potężnego swojego czasu księstwa Nemours (która to rodzina przekształciła się później w książąt orleańskich).

Warto jeszcze wstąpić do gotyckiego (a jakże) kościoła z bardzo wysoką wieżą, który swoją pustością przypomina niemal świątynie reformowane. Efekt psują niestety ohydne, plastikowo-szklane, nowoczesne drzwi.