Geoblog.pl    marianka    Podróże    Kawaii - Róża w Japonii    Nikkō is Nippon

Nikkō is Nippon

Japonia
Japonia, Nikkō

Kiedy myślę o Japonii, przed oczami widzę Nikkō.
W powiedzeniu 'Nikkō is Nippon' zdecydowanie kryje się sporo prawdy. Bo jeśli Japonia w pigułce to klimatyczne świątynie z mnóstwem symboli, piękne, nieco surowe krajobrazy, tłumy ludzi i... doskonały ramen, to właśnie to znajdziecie w Nikkō.

Zapraszam na kolejną część japońskich opowieści, w ramach komentarza dodam tylko kilka istotnych rzeczy, których w filmiku nie usłyszycie:
* Nikkō położone jest na wzgórzach w górzystym regionie - w Parku Narodowym Nikkō znajdziecie sporo szlaków górskich oraz wód termalnych i onsenów.
* Nikkō powstało w VIII wieku założone przez mnicha Shodo Shonina, który założył tu pierwszą z całego kompleksu świątyń, nazwaną Futarasan jinja, która istnieje do dziś!
* Nikkō to jedno z najlepszych miejsc w Japonii to oglądania czerwieniejących jesienią klonów. Wszyscy słyszeli o japońskim kwitnieniu wiśni, ale nie wszyscy wiedzą, że właśnie jesienne czerwone klony to druga wizytówka Japonii. Z tego właśnie względu zalesione okolice Nikkō są jesiennym celem wycieczek Japończyków. Podobno najpiękniej wtedy pójść nad jezioro Chuzenji albo w samym Nikkō stanąć tak, żeby na pierwszym planie mieć...
* Czerwony most Shinkyo, wybudowany w 1636 roku przez jednego z cesarzy jako droga do świątyń służąca generałom i cesarskim posłańcom (zwykli śmiertelnicy poruszali się drugim, mniej okazałym mostem). To jeden z najpiękniejszych i najstarszych mostów Japonii.
* Sercem kompleksu jest szintoistyczny chram Tōshō-gū (to właśnie to miejsce zobaczycie na filmiku), miejsce spoczynku szoguna Tokugawy Ieyasu oraz sąsiadująca z nim pięciopiętrowa pagoda z roku 1650.
* To stąd pochodzi słynny symbol 3 mądrych małp, z których jedna nie widzi, druga nie słuszy, a trzecia nie mówi („Nie widzę zła, nie słyszę zła, nie mówię zła”). Małpy wyrzeźbione są na ścianie drewnianego budynku w kompleksie Tōshō-gū, a miejsce to najlepiej poznać można po kłębiących się tłumach ze selfie stickami :)
* Cały kompleks świątyń w Nikkō został zasłużenie wpisany na listę UNESCO.

A z rzeczy, które w filmiku są zawarte, ale zawsze warto powtórzyć to:
Nikko jest przepiękne!

Multimedia (1)
  • rozmiar: 0,00 B  |  dodano

zula - 2019-03-04 06:47
Ciekawe miejsce ...az szkoda ,ze nie byl to sloneczny dzien.
Niestety nie moge zobaczyc filmu- moj wiekowy Samsung nalezy wymienic i zrobie to szybko :)
u

stock - 2019-03-04 09:55
Jak dobrze, że jeszcze tyle mi zostało do zwiedzenia w Japonii. Zostały takie perełki jak Nikko, choć mam nadzieję mieć więcej szczęścia do pogody niż Wy :)

danach - 2019-03-07 12:49
Do Nikko nie dotarłam a szkoda bo tam uroczo nawet w ten deszczowy dzień, a czy w kolejce po bilety z Różą musieliście stać ?

mamaMa - 2019-03-08 19:32
"Tlumy i pada deszcz" - ciekawe skad skojarzenie?
;-)

I deszcz bywa "urokliwy":-)

migot - 2019-03-16 23:27
Aura może nie najlepsza do zwiedzania, ale na zdjęciach okolica prezentuje się tajemniczo i pięknie :)

zula - 2019-04-10 17:59
Film zobaczyłam dzisiaj...nagranie z pociągu fantastyczne- a kolejarz kłaniający się to :)