Geoblog.pl    marianka    Podróże    Kawaii - Róża w Japonii    Największa metropolia świata
2017

Największa metropolia świata

Japonia
Japonia, Tōkyō

Wizytę w Japonii zaczęliśmy od jej stolicy, największej metropolii świata (mieszka w niej ponad 38 mln ludzi, czyli tyle co w Polsce!) czyli Tokio.

W naszym filmie postanowiliśmy pokazać i opowiedzieć o 3 miejscach, które zrobiły na nas największe wrażenie, czyli:
1. Najruchliwszym skrzyżowaniu świata, położonym w dzielnicy Shibuya, gdzie pasy dla pieszych są umiejscowione nie tylko na krawędziach skrzyżowania, ale także na skos.
2. Najpopularniejszej tokijskiej świątyni Asakusa.
3. Największym na świecie rybnym targu Tsukiji, oficjalnie znanym jako Centralny Tokijski Hurtowy Targ Metropolitalny.

Dwa inne miejsca warte wspomnienia, acz nie pokazane w filmie, to Muzeum Narodowe, ze wspaniałą kolekcją sztuki japońskiej, artefaktów historycznych i archeologicznych (87 z obiektów muzealnych ma status skarbów narodowych). Wystawa jest bardzo minimalistyczna w formie, ale przyznam, że dzięki temu świetnie mi się ją oglądało.
Muzeum jest położone przy pełnym życia Parku Ueno, idealnym na odpoczynek po zwiedzaniu.

Drugie miejsce to Pałac Cesarski, położony w samym centrum miasta, w dzielnicy Chiyoda. Cała jest powierzchnia (z ogrodami) jest równa powierzchni Central Parku w Nowym Jorku i jest zamknięta dla postronnych*, ale nawet z zewnątrz warto nań popatrzeć.

Zapraszam serdecznie na drugi odcinek naszej japońskiej przygody!

* Za Wikipedią:
"Większa część terenu pałacowego jest zamknięta dla zwiedzających. Można jednak rezerwować (także przez Internet) wycieczki z przewodnikiem w Agencji Dworu Cesarskiego. Pałac Cesarski jest ogólnie dostępny tylko dwa dni w roku: w urodziny cesarza (23 grudnia) oraz z okazji Nowego Roku (2 stycznia). Rodzina cesarska ukazuje się wówczas na oszklonym tarasie."

Multimedia (1)
  • rozmiar: 0,00 B  |  dodano

mamaMa - 2019-01-06 14:18
Z przytupem;-)

Relacja swietna, juz sie nie moge doczekac nastepnych:-)

I w tych milionowych tlumach mala Roza jak aniolek!

Czy to miasto przytlacza?

stock - 2019-01-06 14:20
Jaki fajny macie statyw na kamerkę ;) Szkoda, że rano nie załapaliście się na targ, choć i przed południem wygląda nieźle.

marianka - 2019-01-06 14:27
@mamaMa: muszę powiedzieć, że nas nie przytłoczyło. Raczej miło zaskoczyło (bo w wyobraźni mieliśmy obrazki nieprawdopodobnych tłumów)!
@stock: też właśnie bardzo żałuję, chociaż się zgadzam, ten poranny widok też robił niesamowite wrażenie!

danach - 2019-01-06 16:03
Super miejsca i dwa podejscia do targu rybnego robi wrażenie. Róża bardzo dzielna a film fajny, odżywiają się wspomnienia :)

migot - 2019-01-07 14:11
Czyli w sumie postronny turysta nie ma co się tak spieszyć na ten targ? Dla mojego wewnętrznego śpiocha to dobra wiadomość...

marianka - 2019-01-07 14:13
@migot: trudno mi ocenić jakie szanse masz na zdobycie tych biletów na aukcję, jeśli idziesz z ulicy (strzelam, że mimo wszystko jednak niezerowe), ale jeśli ich nie masz, to zdecydowanie nie ma tam co iść przed 10 rano :)

zula - 2019-01-07 20:45
Podoba mi się inna forma relacji z wyjazdu...coś nowego i myślę ,że troszkę trudniejszego choć nie widać ...nie wyczuwa się w relacjonowaniu. Podziwiam
Zdjęcia bardzo ciekawe a Róża...to Gwiazda Tokio :)