Geoblog.pl    marianka    Podróże    W Krainie Dobrych Ludzi - Białoruś i Wileńszczyzna    W Krainie Dobrych Ludzi

W Krainie Dobrych Ludzi

Białoruś
Białoruś, Brest

Nie tak łatwo było nam się tu dostać.
Próby wyrobienia białoruskiej wizy przybierały tak dziwne koleje losu, że czasem przestawaliśmy wierzyć w to, że nasz plan się powiedzie i uda nam się tegoroczną majówkę spędzić na Białorusi. Dziś, z obecną wiedzą, pewnie podeszłabym do tematu zupełnie inaczej (chętnym służę poradą!) i ominęłoby nas szaleństwo dziwnych przesyłek, zepsutego roweru, konsularnych humorków i związanych z nimi kolejnych dopłat, niewiadomej w kwestii wydawania wiz turystycznych i przechwytywania paszportów w ostatniej chwili, podczas drogi ku białoruskiej granicy.

Mimo iż nie jestem osobą przesądną, w pewnym momencie zaczęłam wierzyć, że wszystko próbuje nas powstrzymać przed tą wycieczką. Zastanawialiśmy się już nad planem B czy nad sensownością tracenia nerwów w wirze biurokracji, ale ta wymarzona Białoruś ciągle nie schodziła nam z naszych myśli.
Teraz, po wszystkim, mogę powiedzieć jedno - całe szczęście, że nie daliśmy się zniechęcić, bo Białoruś to niezwykły, gościnny i zaskakujący kraj. Pełen dobrych ludzi!

Dlaczego Białoruś zaskakuje?
Bo jak żadne inne miejsce nie zmusza tak bardzo do refleksji nad stereotypami, którym każdy z nas hołduje.
Bo bezlitośnie rozprawia się z naiwnymi i krzywdzącymi wyobrażaniami na swój temat.
Bo jest kolorowa, żywa i ciekawa.
Bo jest siedliskiem czasem śmiesznych, czasem dziwnych absurdów.
Bo, jeśli tylko chcieć, daje lekcję i historii i pokory.

A to wszystko tuż za miedzą!

******************************************

Informacje praktyczne:
* Koszt wizy jednokrotnej: 25 euro
* Koszt wizy jednokrotnej w trybie ekspresowym: 50 euro
* Przejście graniczne Terespol-Brześ nie obsługuje ruchu pieszego!

wiza do Białurusi
Wybierasz się tam? Będzie ci potrzebna wiza do Białurusi. W Geoblogu możesz ją zamówić z dostawą do domu! Zobacz cenę wizy do Białurusi, oferujemy najniższe stawki pośrednictwa w uzyskaniu wiz.
genek - 2013-05-09 20:01
a to niespodzianka. Bede czytal uwaznie bo sie wybieram tam za pare miesiecy a przejsciem brzesc terespol chce wrocic.

lorien
lorien - 2013-05-09 20:03
Bardzo jestem ciekawa relacji. Bede mogla ja wtedy zestawic z opowiesciami mojej znajomej Bialorusinki:)

marianka - 2013-05-09 20:03
Genek, chociaż kraj zdaje się trochę przed tym bronić, to naprawdę warto tam pojechać! Jakbyś miał jakieś pytania, to daj znać;)

zula - 2013-05-09 20:13
Bardzo interesujący kierunek wyjazdu ( tak myślę - nigdy nie byłam ) i chcę się jak najwiecej dowiedzieć dzięki Twoim opisom.
Zdjęcia - uroczyste !

BoRa - 2013-05-09 20:16
A to ciekawe, czekam co dalej.

stock - 2013-05-09 20:21
O, to przejeżdżałaś przez moje rodzinne strony! Ja, wstyd się przyznać, choć mieszkałem 25 km od Terespola, na Białorusi byłem tylko raz, tranzytem. Wybieram się już długo, na pewno kiedyś w wolnej chwili...

ciesielka
ciesielka - 2013-05-09 21:37
No super kierunek! Temat wiz to temat rzeka. Zupełnie nie rozumiem dlaczego niektóre kraje tak bronią się przed turystami (i było nie było gotówką z nimi związaną ;)

paniczewpodrozy
paniczewpodrozy - 2013-05-09 23:05
Z niecierpliwością czekamy na relację z podróży po kraju sąsiedzkim, ale zupełnie nam nieznanym :)

mirka66 - 2013-05-10 18:51
Ja tez czekam na relacje i zdjecia.Chce sie kiedys tam wybrac.

geminus
geminus - 2013-05-12 00:36
Czekam z niecierpliwoscia na relacje. Moja Mama urodzila sie w Brzesciu i do konca wojny mieszkala w Baranowiczach. Zawsze chcialem tam pojechac i zobaczyc to miasto ale nidgy nie bylo czasu ani mozliwosci. Teraz mam nadzieje ze zachecisz mnie do wyjazdu. Pozdrawiam.

tealover - 2013-05-24 01:09
też czekam na dalszą relację!
Białoruś jawi mi się jako nieodkryty, pociągający kraj, owiany grozą, co czyni go jeszcze bardziej atrakcyjnym ^^

marianka - 2013-05-24 02:20
Heh, wiem, że zawalam z relacją, ale to wszystko dlatego, że wpadłam z wir wyjazdów rekreacyjno-służbowych i od półtora miesiąca nie ma mnie w domu;) Ale już nie długo wracam do Krakowa i wezmę się do roboty. A tymczasem pozdrawiam z Nowego Jorku!!

zula - 2013-05-25 09:37
Dziękujemy !!!!!!!!
Marianko szczęśliwego i spokojnego powrotu do Krakowa ;)

marianka - 2013-05-25 09:40
Zula, a to trafiłaś! Parę godzin temu, pierwszy raz w życiu spóźniłam się (nie z własnej winy!!) na samolot! A tymczasem wszystkie loty do Europy na najbliższe parę dni totalnie zabookowane. Pech okropny!!

zula - 2013-05-25 15:01
:)...no to Marianko może Meksyk i dalej już Europa.
Jest jeszcze drugie wyjście czekać w NJ i zwiedzać a może ruszyć w Amerykę(choć na chwilę).
Nie wiem czemu ja to wszystko piszę przecież już pewno wiesz co będziesz robić .
Pozdrawiam i a ...pech może okazać się być szczęściem .

mamaMa - 2013-05-29 07:18
Jak milo! Wymarzona Bialorus, w kolorze czerwonym, niespodzianka wiosenna, na ktora tak wielu sie cieszy!!!

zwiedziła 26.5% świata (53 państwa)
Zasoby: 481 wpisów481 2549 komentarzy2549 7649 zdjęć7649 9 plików multimedialnych9