Geoblog.pl    marianka    Podróże    Kawaii - Róża w Japonii    Kulturalna stolica
2017

Kulturalna stolica

Japonia
Japonia, Kyōto

Co tu dużo mówić, na Kioto, kulturalną stolicę Japonii ostrzyliśmy sobie zęby od dawna. Do szczęścia brakowało nam tylko okna pogodowego w tamtej okolicy, dlatego niemal od początku wyjazdu bacznie śledziliśmy prognozowane opady w Kioto. I jest! Wreszcie się udało - w połowie wyjazdu doczekaliśmy się kilku w miarę niedeszczowych dni w Kioto!

Wykorzystaliśmy ten czas bardzo dobrze i pracowicie!
Filmik pokaże Wam nasze 3 ulubione atrakcje (chociaż baczne oczy na pewno dostrzegą kilka wstawek z innych miejsc), my jednak zobaczyliśmy o wiele więcej: Złoty Pawilon Kinkaku-ji i przylegający do niego ogród, klimatyczną, niegdyś pełną gejsz (a dziś turystów) dzielnicę Gion i sąsiednią świątynię Chion-in, dość podobne do siebie, acz urokliwe świątynie Nishi & Higash Hongan (w jednej nawet trafiliśmy na piękne śpiewane modły), Pałac Cesarski, przeuroczą, górującą nad miastem świątynię Kiyomizu-dera (jak dla mnie, najładniejszą w Kioto!), minimalistycznie urządzone, zachwycające Muzeum Narodowe, świątynię Sanjusangen oraz centralnie położony zamek Nijo.
Ja pokusiłam się także o wycieczkę do miasteczka Uji, gdzie znajduje się świątynia Byodo-in, położoną na sztucznym jeziorku. Znajdująca się w niej figurka Buddy (otoczona 52 innymi rzeźbami i 9 malowidłami) jest Narodowym Skarbem Japonii.

A wieczorami włóczyliśmy się po przyjemnych ulicach Kioto i chłonęliśmy tamtejszą atmosferę, za którą tęsknimy do teraz!

No i na koniec - nie zaskoczę Was, gdy powiem, że przez te 4 intensywne dni zobaczyliśmy tylko część tego, co można zobaczyć w Kioto. I że pewnie dopiero kolejne 4 dni sprawiłyby, że wyjeżdżalibyśmy z tego miasta z mniejszym poczuciem niedosytu.

Multimedia (1)
  • rozmiar: 0,00 B  |  dodano

stock - 2019-04-23 08:44
Ile wrażeń i miejsc!

danach - 2019-04-23 14:45
W Świątyni Fushimi-Inari nie byłam więc z przyjemnością oglądnęłam , zdjęcia super a do tego las bambusowy magiczny. Tyle miejsc ,że w Kioto można się zatrzymać na dłużej. Nawet słońce sie pokazało przy Złotym Pawilonie , pięknie tam !

migot - 2019-04-23 15:05
Super! Czy Kioto jest japońskim nr 1?

marianka - 2019-04-23 15:08
Hm, jak chodzi o miasta to tak. Ale jak chodzi o naszą japońską klasyfikację totalną, to nie. Poczekaj na ostatni punkt wyjazdu! :)

mamaMa - 2019-04-23 22:19
Jak zatesknicie za ogrodem zen to zapraszam w okolice Berlina - kamieniscie, pieknie i ... smacznie, a i blizej niz do Japoni;-)

W Twojej relacji czesto widac ... rytualy. I to strasznie mnie do Japoni zachecilo. Pomysle, zeby dojechac tam w miare szybko, poki nasz synek nie pojdzie do szkoly - on uwielbia przygladac sie wszelkim ceremoniom;-)

Swietna relacja, bambusowy las o swicie (jak i napotkani w nim ludzie) - swietne!

marianka - 2019-04-24 10:30
@mamaMa - bardzo, bardzo polecam!

mirka66 - 2019-05-03 20:46
Japonia jest cudowna.Przepiekny ten las bambusowy.Uwielbiam te kolorowe kimona.